Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które...
Szukaj wyników w...
Petrus

Ustawienia kamer cs 1.6 HLDS

Brak odpowiedzi w tym temacie

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra konfiguracja kamer na serwerze jest dosyć istotną rzeczą na każdym serwerze publicznym, a także prywatnym!. Ich poprawna konfiguracja nieraz decyduje o komfortowej i uczciwej rozgrywce na serwerze, dlatego powinna być przemyślana i dobrze dostosowana do typu serwera oraz tego co chcemy osiągnąć. W tym mini poradniku postaram się wam przybliżyć zagadnienie konfiguracji kamer na serwerach HLDS (counter-strike). Przypomnę także wszystkim jeszcze jedną istotną rzecz.

 

Rodzaje kamer

 

freecam1-600x300.jpg

 

Freelook (Wolna kamera)

Gracz może poruszać się przy pomocy myszki i klawiatury po dosłownie całej mapie.
 

ct-600x300.jpg

 

First person (Widok z 1 osoby)

Jest to widok z pierwszej osoby, czyli z oczu gracza. W tej kamerze widzimy wszystko to widzi gracz przez nas obserwowany.
 

zaplecami-600x300.jpg

 

Śledzenie za plecami

W tej kamerze widzimy całą sylwetkę gracza, która jest śledzona przez kamerę po całej mapie.
 

mapa-600x300.jpg

 

Widok mapy

Tutaj rozróżniamy dwa rodzaje kamery:
- Swobodny widok mapy - Widzimy przekrój całej mapy po którym możemy się przesuwać operując klawiaturą i myszką.
- Widok mapy - śledzenie - Kamera ta automatycznie śledzi jednego wybranego gracza pokazując go w formie kółka na tle przekroju całej mapy.
 

Konfiguracja kamer

 

UWAGA: Wszystkie kamery konfigurujemy w pliku server.cfg w katalogu cstike na naszym serwerze. Jeżeli nie masz takich komend w tym pliku, to dodaj je ręcznie.

 

1. Pierwsza komenda to mp_fadetoblack, służy ona do blokowania widoku wszystkich kamer poprzez ich ściemnienie.

mp_fadetoblack 0

- Brak ściemnienia.

mp_fadetoblack 1
- Czarny obraz po śmierci na wszystkich kamerach.

 

2. Druga komenda to mp_forcecamera, która służy do ustawienia widoku drużyn.

mp_forcecamera 0

- Gracz widzi swoją oraz przeciwną drużynę.

mp_forcecamera 1
- Gracz widzi tylko swoją drużynę.

 

3. Ostatnią komendą jest mp_forcechasecam, która ustala czy możemy korzystać z swobodnych kamer, czy też wyłącznie z widoku pierwszej osoby.

mp_forcechasecam 1

- Gracz może latać po całej mapie i używać kamer: swobodny widok mapy, widok mapy - śledzenie, śledzenie za plecami, pierwsza osoba.

mp_forcechasecam 2
- Widok tylko z pierwszej osoby.

 

Przykłady konfiguracji

 

Na serwer FFA (Gracz widzi wszystkich i ma dostępne wszystkie kamery)

mp_fadetoblack 0
mp_forcecamera 0
mp_forcechasecam 1

 

Na serwer FFA (Gracz widzi wszystkich, ale tylko w pierwszej osobie)

mp_fadetoblack 0
mp_forcecamera 0
mp_forcechasecam 1

 

Na serwer TP, CW (Gracz widzi tylko swoją drużynę w pierwszej osobie)

mp_fadetoblack 0
mp_forcecamera 1
mp_forcechasecam 2

 

źródło: http://cs-guide.net

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×