Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które...
Szukaj wyników w...
BONUS RPG

[Poradnik] Jak zrobić własny model broni do CS 1.6

7 odpowiedzi w tym temacie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
w tym temacie mam na celu zaprezentować "zielonym" graczom jak zrobić własny model do CS 1.6.
Z góry zaznaczam, iż mówiąc o "robieniu własnego modelu" mam na myśli zmienianie kolorów poszczególnych sekcji broni, a nie budowanie broni o innej bazie, np. z CS:S czy CS:GO (inne ręce, inne położenie broni itp.) Takowe modele mogą być uznawane za "niedozwolone", gdyż przy przykładowo innym modelu AWP, który jest położony na ekranie inaczej niż standardowy, może być łatwiejszy Fast Zoom itp.
Poradnik robię na bazie programu GIMP, gdyż jest to chyba jeden z najprostszych w obsłudze programów graficznych, który powinien w pełni zadowolić Was swoimi opcjami, które w zupełności wystarczają do zabawy przy modelach, jednakże przy używaniu innego edytora graficznego należy postępować tak samo.

I. Potrzebne programy:

1. GIMP (mam wersję 2.6.11): http://instalki.eu/windows/grafika/edytory/download/gimp/
2. Jed's Half-Life Model Viewer (mam wersję 1.3.6): http://www.moddb.com/games/half-life/downloads/jeds-half-life-model-viewer-136

II. Pierwszą rzeczą, po ściągnięciu w/w programów jest wejście w katalog csa.


- Steam: Dysk:\Steam\SteamApps\common\Half-Life\cstrike\models
- Non Steam: ...\cstrike\models

Odnajdujemy modele broni (v_nazwabroni.mdl to modele, które będziemy widzieli tylko w naszych rękach; w_nazwabroni.mdl to modele, które widzimy gdy broń jest wyrzucona; p_nazwabroni.mdl to modele, które widzimy "w rękach innych graczy") i na obojętnie którym klikamy prawym przyciskiem myszy > otwórz za pomocą > wybieramy z listy programów Jed's Half-Life Model Viewer i zaznaczamy "Zapamiętaj dla wszystkich plików tego typu". Otworzy nam się małe zielone okienko, w którym widzimy podgląd modelu naszej broni. Od teraz wszystkie modele z tego katalogu będą miały "na sobie" logo Half-Life (lambdę).

j5gg2u.jpg



III. Edytowanie modeli.

Gdy otworzymy już model za pomocą Jed's Half-Life Model Viewer mamy na niego swobodny podgląd. Przypuśćmy, że chcemy edytować model M3 (shotguna).
Interesujące nas zakładki programu to "Model Display", "Textures" oraz "Weapon Origin".


6drgqv.jpg



Zakładki "Model Display" oraz "Weapon Origin" służą nam jedynie do oglądania naszej broni. Ta pierwsza (widok jak na zdjęciu) pozwala na obracanie modelu i oglądanie go z każdej strony, zaś druga to podgląd broni w grze (tu ważna uwaga: model jest leworęczny, jeżeli więc chcemy dodać jakiś napis/ naklejkę, to musi być ona odwrócona jeżeli w grze mamy broń w prawym ręku, aby wyglądała tak jak ma wyglądać). Głownie skupiamy się więc na zakładce "Textures".

Wchodzimy w zakładkę "Textures" i po lewej stronie rozwijamy listę. Tam wybieramy interesującą nas część broni, którą chcemy edytować.

mbkh86.jpg



W przypadku tej broni, części broni to "forearm.bmp", "barrel.bmp", "handle.bmp" i "sights.bmp". Glove, skin i finger to już części rąk, jak sama nazwa wskazuje ;)

Zaczynamy od forearm.
Wybieramy je z listy i klikamy na przycisk "Export Texture" oraz zapisujemy ją pod obojętną nazwą (ale w rozszerzeniu .bmp!) najlepiej na pulpicie.

20f2uqr.jpg



Na pulpicie tworzy nam się grafika widoczna w programie z rozszerzeniem .bmp, którą edytujemy programem graficznym (ja zrobię to GIMP'em).

Pierwsza i najważniejsza rzecz, zarówno w GIMPie jak i innych programach do edytowania grafiki to zmienienie trybu obrazu. Domyślny tryb może być trybem indeksowanym lub odcieniami szarości. My, aby móc "kolorować" nasz model musimy zmienić tryb obrazu (kolorów) na RGB (Red, Green & Blue).

2mc8yt0.jpg



Teraz możemy przystąpić do edycji. Model możemy pokolorować według własnego uznania lub powklejać elementy (wymagane podstawowe obeznanie z programami graficznymi).

W moim modelu m3 plik forearm.bmp wygląda tak (wkleiłem z internetu tekstury metalu i drewna):

1115f6g.jpg

 

 

Gdy ukończymy pracę nad danym elementem ponownie musimy przekonwertować tryb obrazu na indeksowany (w wypadku, gdy części pomalowane są na czarno i większość obrazu jest czarna plik .bmp może nam się nie chcieć wczytać, przez co wtedy wystarczy go przekonwertować na odcienie szarości.

30cnej4.jpg



Zapisujemy plik po czym powracamy do programu Jed's Half-Life Model Viewer.
W tym samym oknie wybieramy opcję "Import Texture", przez co nasza przerobiona tekstura podmienia się z dotychczasową.

4y1k.jpg



Teraz, w zakładce "Model Display" oraz "Weapon Origin" możemy sprawdzić jak prezentuje się nasza broń. Ewentualnie można wejść w zakładkę "Sequences" i sprawdzić jej wygląd podczas danej sekwencji, tj. reload, strzal, wyjęcie broni, itd.

Następnie powracamy do zakładki "Textures", wybieramy kolejną część broni, którą chcemy edytować i postępujemy z nią dokładnie tak samo.

Gdy ukończymy nasz model klikamy na "File" > Save model as... I zapisujemy go tak, jak nazywa się oryginalny model broni (w tym wypadku v_m3.mdl [rozszerzenia nie dopisujemy]).

2142gqo.jpg



W ten sposób utworzyliśmy model, który podmieniamy w katalogu cstrike\models (nie musimy zapisywać go tylko do odczytu- prawdopodobnie na niektórych serwerach, na których wgrane są modele takie "od serwera", np na zombie modach możemy nie zostać połączeni, gdyż model nie będzie się zgadzał. Lepiej więc nie zaznaczać go "Tylko do odczytu".

I to wszystko. Jak widać, nie takie trudne. Uprzedzam tylko, iż niektórzy ludzie lubią się czepiać co do podmienianych modeli, tj. zwłaszcza tych, które widzimy u innych graczy (p_model) oraz broni, które leżą (w_model), a to że bardziej widać wystającą broń zza ściany, a to że jest pokolorowana tak, że JAKOŚ ułatwia grę, więc dla własnego spokoju lepiej ich nie zmieniać.

Suma sumarum wrzucam swój model m3, abyście w razie wątpliwości mieli model do poeksperymentowania i podpatrzenia.

http://speedy.sh/N3JGB/Nova-Antique.rar

Poradnik jest w 100% mój, sam nauczyłem się zmieniać modele z filmików na YT, a obsługa GIMP'a z doświadczenia.

Pozdro

Edytowane przez BONUS RPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Lubię to! (+1 pkt) 4

@Nattowe
Tak się składa, że AK-47 | Vulcan i AWP | BOOM posiadam i AK bardzo mi się podoba, jednak BOOM w 1.6 to już nie to samo i Electric Hive prezentuje się lepiej ;d W mojej kolekcji ogółem mam AK-47 | Blue Laminate, AK-47 | Redline, AK-47 Vulcan, AWP | Asiimov, AWP | Electric Hive, AWP | BOOM, Deagle własnych kolorów a.k.a. Mystiq Coloured, Famas | Pulse, Glock | Candy Apple, M4A1-S | Guardian, Nautilius Knife | Crimson Web, Nova | Antique, USP-S.

Zamieszczę screeny tych, których aktualnie używam (mi podobają się najbardziej ze wszystkich posiadanych):

28bveb4.jpg



200u5pk.jpg



2duhzs4.jpg



2cncyzd.jpg



2dkg8yv.jpg



oibyhu.jpg



2nja4gl.jpg



28i2881.jpg



262wmt4.jpg



Deagle na trzecim SS'ie ściągnięty z gamebanana jednakże "pokolorowany" przeze mnie, nóż na piątym SS'ie ściągnięty z gamebanana i zmieniony przeze mnie, USP na szóstym SS'ie ściągnięte z gamebanana. Reszta modeli od Valve zmieniona przeze mnie.

Mistrzem obróbki zdjęć może nie jestem i niektóre modele mogą wyglądać na "paintowe", ale grafikę CS 1.6 i tak każdy zna więc nie ma co za dużo wymagać, a ostatnio mam taką zajawkę, że bawię się tymi modelami i staram się "skminić coś dobrego", także identycznych modeli w sieci nie znajdziecie z wyjątkiem USP; wszystkie wykorzystuję tylko dla własnego użytku. Jeżeli któryś się komuś spodoba to ewentualnie po napisaniu do mnie na PW mogę wrzucić na hosting i szernąć.

Pozdro

Edytowane przez BONUS RPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×